Obsazení: 1 žena, 2 muži
Pět situací pěti dvojic spojuje v čase a prostoru jízda nočním vlakem do Polska nebo tam někam. Pět dramatických studií zkoumá imprese pěti různých vagónů nočního vlaku jako metaforu současného i minulého života. Dramatická analýzu dysfunkční rodiny a bezobsažných vztahů, monotónní návraty stejných křestních jmen, litanie průvodčího i poetická transformace osobního vlaku v dobytčák - to vše tvoří podivný sugestivní svět, který je možno shrnout titulem „pocit vlaku".
1. obraz: kupé pro matky s dětmi - Matka mluví se svým devětadvacetiletým synem, jako by mu bylo stále jen šest. Syn se jí pokouší vysvětlit, že jeho přítelkyně je těhotná a že se bude ženit. Matka je zmatená.
2. obraz: jídelní vůz - Pepan a Maru večeří v restauračním voze, protože si to mohou dovolit. Jejich dcera by s nimi nejedla - je vegetariánka. Matka by proto chtěla další dítě, a ačkoli Pepan vehementně protestuje, spřádá plány na synovu kariéru.
3. obraz: služební kupé - Průvodčí srovnává cestu vlakem a smrt. Jeho monolog provázejí podivné obrazy.
4. obraz: kuřácké kupé - Otec přesvědčuje dceru, aby si přisedla k němu a matce do vagónu první třídy - lístek jí zaplatí. Dcera si stěžuje na svou samotu a obviňuje otce, že před ní zatajil existenci bratra, který zmizel, když jí byly dva roky. Odchází ho hledat.
5. obraz: dobytčí vagón - Bratr a sestra mají před sebou dalekou cestu. Bojí se psů a bojí se průvodčího, před kterým se schovávají. Když se objeví, je to zároveň jejich otec.
Hra získala čestné uznání v letošní soutěži o Cenu Alfréda Radoka 2006
a Cenu Českého rozhlasu 3 – Vltava.
Svolení k divadelnímu provozování a k jakémukoliv veřejnému užití
hry Pocit nočního vlaku udílí Aura-Pont.