Obsazení: 2 ženy, 5 mužů, chór
Karel Steigerwlad zde nevykresluje realistický portrét Milady Horákové, Gottwalda či jiných postav, autor se v metaforách pokouší postihnout děsivou atmosféru doby. Vladimír Just k tomu v Divadelních novinách (10/2006) poznamenává: "... Tak jako ve hrách Herečky či Hoře, hoře, strach, oprátka a jáma vytvořil z některých reálných historických motivů realitu novou, fiktivní, jež by měla - a na nejlepších místech to také činí - hyperbolicky postihnout realitu skutečnou, v tomto případě realitu zločinů komunismu..."
Hru Steigerwald zakončuje ironickým poselstvím:
KLEMENT: No ano... ano... Pěkně jsme vám solili. Těch čtyřicet let... Lisovali jsme vás a čekali, až poteče panenský olej. Ale že znova... teď... že nás zas pustíte nahoru... k moci... to jsme nečekali...