V roce 2005 se Tereza Semotamová, čtyřiadvacetiletá absolventka scenáristiky a dramaturgie na brněnské JAMU a studentka germanistiky Filozofické fakulty v tomtéž městě, zúčastnila evropské dobrovolnické stáže v Rakousku, kde se jí v rámci projektu Budoucí kapitál podařilo získat z fondů Evropské unie, konkrétně programu Mládež v akci, a za podpory České národní agentury Mládež prostředky na vydání knihy. Kromě vlastní práce zařadila Tereza Semotamová do své knihy také literární tvorbu svých tří kamarádek – Rakušanky Steffi Mold, která současně navrhla obálku a publikaci doprovodila několika ilustracemi, a brněnských studentek Markéty Fiedlerové a Magdy Wdowyczynové. Vznikla tak výtvarně sympatická knížka Čtyřikrát jinak, jež svým názvem odkazuje nejen ke čtveřici autorských pohledů, ale také ke kvartetu literárních druhů, které jsou v ní zařazeny. Autorky se tak představují každá svým specifickým žánrem – esejemi, povídkou, filmovým scénářem a divadelní hrou.
- - - - -
Z recenzí v médiích:
Čtyřikrát jinak
Vít Kremlička, A2, 2007/48
Kniha čtyř autorek ze střední Evropy obsahuje eseje, povídky, divadelní hru a filmový scénář. Autorka Steffi Mold z Rakouska, Markéta Fiedlerová, Magda Wdowczynová a Tereza Semotamová z Česka – poslední zmíněná v dobrovolnickém programu Budoucí kapitál získala prostředky k vydání textů svých kamarádek – jsou výborné! V konkurenci velkých nakladatelských domů zavedených na „jisté“ autory a bídných státních příspěvků zvolily nejlepší cestu; lze očekávat, že svým elánem si u čtenářstva získají literární renomé. Stručně: M. Fiedlerová debutuje kulturologickými esejemi a jednou povídkou;
S. Mold povídkami z Istanbulu; T. Semotamová scénářem k hranému filmu ze života žen středního věku Život je boj; M. Wdowyczynová divadelním scénářem Syblingovy ženy. Činorodosti, s jakou autorky přistoupily k vydání své knihy, lze jedině zatleskat; uvidíme, zda se scénáře ze Čtyřikrát jinak dočkají realizace; nejedná se totiž o reality show, ale o real show, skutečné momentky z všedního života – jak to prostě někdy chodí. Už slyším protesty, že jde o nějaký feminismus – nikoliv, jsou to příběhy žen vyprávěné ženami, splňující náročné umělecké ambice. S trochou metafyziky lze říci, že jejich kniha vzniknout musela, neboť ženskému tématu chybí stále zasloužená publicita!